June 24, 2011

the only true diary is your heart.




status:
"Sungguh Allah ciptakan dunia ini luas,
Jangan sempitkan dengan ujianNya semata-mata"
Hilal Asyraf's.

i dunno why i always admire his arts & works although i know he has his own track & i'm in another track.despite of that,i think it's okay,he just can touch millions of ppl's hearts,for the cause of Allah,for the sake of Islam,towards the Hereafter world :)
i envy him somehow.


i'm posting his poems this time.
they feel close to me~


Puisi Berdiri Lagi.

Bila aku tidak gugur dengan badai yang lalu
maka datang kepadaku badai yang lebih ganas daripada itu
dan aku pastinya akan terlutut

bangkit
walau jasad tercedera tetap kekuatan yang kuungkit
bukan tidak sakit
tetapi melihat sia-sianya tangis yang menitik

bukan ada yang memujuk
bukan ada yang peduli
maka apakah maknanya duduk berteleku menangis sendiri?
sedang masalah bukannya berlalu pergi

Datang badai yang lebih dasyat di kala nanti
dan aku berdiri dengan lukaku yang belum
sembuh lagi
hingga jasadku termusnah
hingga itu aku tetap kan berdiri lagi

~Hilal Asyraf~
0759PM
090211
sunyi sepi sendiri
Irbid, Jordan
Puisi Berdiri Lagi






Puisi Biar Sampai Kepada hatimu
Kadangkala aku tidak memahami
Mengapa aku berada di atas jalan ini
Baikkah? Atau hanya keburukan yang men
anti
Kerana cabaran itu datang tidak henti-henti
Kadangkala aku jadi penat dan rasa tidak bertenaga lagi
Apakah patut aku teruskan hingga ke akhirnya nanti?
Tetapi aku lihat kegembiraanmu
Dan bagaimana kau usap anak kecilmu dengan tulisanku
“Bacalah, bacalah, nanti dah besar biar jadi orang yang bagus”
Aku tidak berkata apa melainkan air mata di dalam hati bertukar menjadi arus
Saham-saham yang bukan untuk dunia ini
Tetapi untuk hari akhirat nantiDakwah itu seperti matahari
Memang bukan semua akan mengenai
Tetapi pasti ada yang disentuhi
Akhirnya aku berazam
Biar aku memperkuatkan diri
Biar nanti hingga benar-benar sampai kepada hatimu
Menyentuh jiwa agar kembali kepada Allah Yang Satu
Biar senyuman itu terbit kembali
Dan wujud di sisiku di akhirat nanti
“Ya Allah, inilah dia yang buat begitu dan begini”
“Mengajak kami kembali kepadaMu wahai Ilahi”
Dan Allah tersenyum kepadaku membayar segala perit dan jerih di dunia ini

Maka aku memilih untuk kekal menempuh
duri-duri
Melaksanakan segala kerja sambil mempertingkatkan diri
Biar sampai benar-benar menyentuh jiwamu
Agar itu semua menjadi saksi buat hari nanti

~Hilal Asyraf~
060611
0945
Rumah Ustaz Sulaiman, Amman, Jordan
The OnePuisi Biar Sampai Kepada Hatimu


saya & kamu,kuatlah.buat je apa yang mampu.


update:

Assalamu'alaikum. Salam ziarah. Semoga Allah redha dengan tuan punya blog ini. :-)

i just cant believe it. :s
blushing & speechless~~~
syukran.kamsahamnida.kamsahamnida:)
alamak.camne dia boleh trace ni??:P malu3

ameen.may Allah bless you too.infinite thanks 4 what have u done 4 the ummah:)
Hilal Asyraf:))



3 comments:

Achik said...

happy 4 u dear!!:)nok tgk muko adik serro time tuh..hehe

Unknown said...

:D
haha.achik.betapa malunya ore.mujo xtules plik2.meme xtersangka yo mari baca.
thanks achik.Dia tebus ore sedeyh marin:)hehe

honenie said...

kejelesaan melandaa..huhuu