January 5, 2011

shine revealed.

,
zambeste by biscuiti,deviantart.
keep shining:)



"Akhirnya kita melihat, kita ini diciptakan oleh Allah SWT, semestinya Allah itu Maha Tahu apa yang baik untuk kita. Segala apa yang terjadi, segala apa yang berlaku, semuanya adalah di dalam ilmu Allah SWT, dan pastinya baik kepada kita.
Sebagai hamba, yang kita perlu lakukan adalah berusaha. Berusaha mencapai yang terbaik. Pastinya, selepas itu, segala apa yang berlaku adalah terbaik juga.
Kita tidak perlu takut, kita tidak perlu gusar. Kita ada Allah SWT.
Biasa orang akan menyatakan bahawa, Ibu adalah manusia yang terapat kepada kita. Kerana kita daripada perut Ibu. Maka apatah lagi Allah, yang memberikan NYAWA kepada kita, yang menCIPTAkan kita?
“Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan Kami lebih dekat kepadanya dari pada urat lehernya,” Surah Qaf ayat 16.
Memerhatikan ini, tidakkan ke’kuat’an itu hadir dalam kehidupan kita?"

“…Apabila engkau meminta pertolongan, maka mintalah pertolongan dengan Allah. Ketahuilah bahawa kalau umat ini berkumpul untuk memberikan sesuatu manfaat kepadamu, mereka tidak akan mampu memberikanmu manfaat kecuali dengan suatu perkara yang memang Allah telah tentukan untukmu. Sekiranya mereka berkumpul untuk memudharatkan kamu dengan suatu mudharat, nescaya mereka tidak mampu memudharatkan kamu kecuali dengan suatu perkara yang memang Allah telah tentukannya untukmu…”

*whole of it=langit ilahi.com


n
it sends cheers to me spontaneously:)

n to che wani,
thannnks:) may Allah bless u.
"sama2 kita tingkatkan keimanan"
haha! :D

gudnite ppl


1 comment:

zaimah said...

sinar cahaya itu akan dtg pada setiap hambaNYA yg tidak putus2 memohon dariNYA...konsisten dlm melakukan setiap perkara kan walaupun dlm kuantiti yg sedikit :)